Regulamin
Regulamin usług Hello Poland
(dalej również: „Regulamin”)
Postanowienia ogólne
§1
DEFINICJE
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki aktywacji i korzystania z Konta oraz zasady korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego;
- Usługodawca – Coigdzie.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-511), ul. Nowogrodzka 31, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000335060, NIP: 1182006143, o kapitale zakładowym 60.000 zł wpłaconym w całości. Telefon kontaktowy: +48 66 44 72 082, adres e-mail: biuro@coigdzie.pl;
- Partner – właściciel lub operator Atrakcji Turystycznej zamieszczonej na Platformie Hello Mazovia, do której to Atrakcji Bilety są dostępne w sprzedaży za pośrednictwem Platformy;
- Atrakcja Turystyczna – obiekt o walorach turystycznych, rozrywkowych, naukowych, a także świadczący inne usługi wspomagające aktywność turystyczną i różne formy spędzania czasu wolnego, przystosowany do obsługi turystów i odwiedzających;
- Platforma Hello Mazovia lub HMv – platforma internetowa typu Market Place dostępna zarówno w formie strony www, jak i aplikacji mobilnej, będąca narzędziem marketingowym do promocji i sprzedaży biletów wstępu do Atrakcji Turystycznych oraz pozostałych produktów i usług oferowanych przez Partnera;
- Aplikacja Hello Mazovia – aplikacja mobilna czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach dystrybucji cyfrowej App Store i Sklep Play (Google Play) umożliwiająca Użytkownikom korzystanie z HMv;
- Użytkownik – osoba fizyczna która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoby, które ukończyły 16 rok życia, ale nie ukończyły 18 lat w zakresie w jakim mogą nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, korzystające z Platformy Hello Mazovia za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub witryny www w celu pozyskania informacji o Atrakcjach Turystycznych oraz zakupu Biletów;
- Atrakcja Partnera lub Obiekt Partnera – Atrakcja Turystyczna Partnera;
- Oferta – jednorazowe lub cykliczne zdarzenie biletowane, będące wejściem do Atrakcji Turystycznej, zwiedzaniem, zwiedzaniem z przewodnikiem, wejściem na wystawę stałą lub czasową, na dedykowany event lub inną formą spędzania czasu wolnego, do którego Partner ustala Pulę Biletów;
- Transakcja – czynność zachodząca pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem, która ma na celu zakup Biletów do Atrakcji Turystycznej Partnera, przeprowadzona za pośrednictwem Platformy Hello Mazovia;
- Partner Płatności – podmiot trzeci, za pośrednictwem którego Użytkownik Hello Mazovia będzie dokonywał płatności za Transakcję zakupu;
- Bilet – potwierdzenie uprawnienia do skorzystania z Oferty, występujący w dowolnej formie, a w szczególności w formie elektronicznej, którego zakupu Użytkownik dokonał za pośrednictwem Platformy Hello Mazovia;
- Opinie – opinie Użytkowników na temat Atrakcji Turystycznych, o które Hello Mazovia może prosić osoby, które dokonały zakupu Biletów za pośrednictwem Platformy Hello Mazovia;
- Konto – przestrzeń udostępniana Użytkownikowi w ramach HMv zgodnie z Umową o Świadczenie Usług, pozwalająca na korzystanie przez Użytkownika z dodatkowych funkcjonalności/usług;
- Uproszczone Logowanie – procedura rejestracji lub dalszego logowania do HMv za pomocą Konta Serwisu Zewnętrznego (np. „Facebook Connect” albo „Google Plus”), przy czym: – Konto Serwisu Zewnętrznego – konto Użytkownika w Serwisie Zewnętrznym („Serwis Zewnętrzny” to usługa świadczona drogą elektroniczną na rzecz Użytkownika przez innego usługodawcę na podstawie odrębnej umowy), które zgodnie z odpowiednim regulaminem Serwisu Zewnętrznego obejmuje określony zespół informacji i danych o Użytkowniku, do którego rejestracja i logowanie odbywa się poprzez ustalone przez Użytkownika parametry logowania (np. login i hasło Konta Serwisu Zewnętrznego). Usunięcie Konta Serwisu Zewnętrznego powiązanego już (po Uproszczonym Logowaniu) z Kontem w Portalu nie powoduje usunięcia Konta Użytkownika w Portalu, ale w sytuacji braku osobnego hasła do Konta w Portalu może spowodować trudności w logowaniu.
- Newsletter – usługa elektroniczna pozwalająca Użytkownikowi na otrzymywanie na podany przez Użytkownika adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących produktów i usług własnych oraz produktów i usług Partnerów, dostosowanych do preferencji Użytkownika.
- Wymagania Techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do korzystania z HMv oraz zawarcia Umowy o Świadczenie Usług określone w Załączniku nr 1 do Regulaminu
§2
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z HMv w tym zasady realizacji Transakcji obejmujące nabycie Biletów za pośrednictwem HMv.
- Korzystanie z HMv wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik, minimalnych Wymagań Technicznych, określonych w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do korzystania z HMv, w tym do utworzenia Konta, zapisania się na Newsletter oraz zakupu Biletu.
- Szczegółowy zakres usług określony jest w kolejnych punktach Regulaminu.
§3
ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG / USŁUGI W RAMACH HPL
- Usługodawca świadczy bezpłatnie na rzecz Użytkowników w ramach Konta, w szczególności następujące usługi:
- umożliwienie utworzenia Konta (Usługa założenia i prowadzenia Konta);
- dostęp do zakupionych Biletów;
- możliwość szybkiego, bezpiecznego i wygodnego zakupu Biletów;
- wyszukiwarka Ofert i Atrakcji Turystycznych;
- samodzielne pakietowanie Ofert i Biletów;
- kalendarium Atrakcji Turystycznych;
- system Ocen.
- Usługodawca świadczy bezpłatnie na rzecz Użytkowników usługę Newslettera.
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej, w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Warunkiem korzystania z usług wskazanych w ust. 1 i 2 powyżej jest spełnienie przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik, minimalnych Wymagań Technicznych.
- Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z momentem zaznaczenia pola akceptacji Regulaminu przez Użytkownika pod formularzem rejestracji dostępnym na HMv.
- Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane przez Usługodawcę jako administratora danych osobowych w celu realizacji Umowy o Świadczenie Usług.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Użytkownikowi istotnych postanowień Umowy o Świadczenie Usług następuje w postaci wiadomości e-mail.
- Umowa o Świadczenie Usług jest zawierana w języku polskim, na czas nieoznaczony.
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji Umowy o Świadczenie Usług, Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
- niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Usługodawcy w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usług;
- korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego w tym w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Użytkowników oraz dla Usługodawcy i niezakłócający pracy Usługodawcy.
- Użytkownik zobowiązany jest również do:
- niedostarczania i nieprzekazywania jakichkolwiek treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
- niepodejmowania działań takich jak:
- umieszczanie jakichkolwiek treści naruszających przepisy prawa (zakaz umieszczania treści bezprawnych);
- podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Użytkownika, w tym danych innych Użytkowników;
- modyfikowanie w sposób nieuprawniony treści dostarczanych przez Usługodawcę;
- nadużywanie praw przyznanych Użytkownikowi przez Usługodawcę lub przepisy prawa, w sposób, który jest sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem danego prawa lub z zasadami współżycia społecznego.
- Naruszenie któregokolwiek z zobowiązań wskazanych w ust. 7 lub ust. 8 powyżej rozumiane jest jako rażące naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.
§4
ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
- Użytkownik może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym, w każdym czasie, poprzez kontakt z Usługodawcą wysyłając email na adres: biuto@coigdzie.pl
- Usługodawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług z Użytkownikiem z zachowaniem co najmniej 14 – dniowego okresu wypowiedzenia z ważnych powodów rozumianych jako istotne naruszenie przez Użytkownika postanowień Regulaminu lub zaprzestanie świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
§5
ZASADY NABYWANIA BILETÓW
- HMv służy jako platforma umożliwiająca zakup przez Użytkownika od Partnera Biletów do Atrakcji Turystycznych Partnera.
- Zakup Biletu do Atrakcji Turystycznych Partnera możliwy jest zarówno przez Użytkowników posiadających Konto, jak również dla Użytkowników którzy nie zdecydują się na założenia Konta.
- Partner decyduje o opisie danej Atrakcji Turystycznej oraz puli Biletów.
- Użytkownik dokonuje zakupu wykonując polecenia pojawiające się w HPL, w tym w szczególności wypełnia odpowiednie formularze o niezbędne dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres zamieszkania oraz adres email. Potwierdzenie zamówienia, w tym akceptacja przez Kupującego jego treści i ceny odbywa się przez użycie ikony o treści Kupuję i płacę.
- Kupujący oświadcza, że podane przez niego dane są prawdziwe i prawidłowe oraz dotyczą jego osoby.
- Warunkiem otrzymania Biletu jest uzyskanie przez HELLO MAZOVIA od Operatora Płatności potwierdzenia dostępności środków niezbędnych do zapłaty Ceny Transakcji. HELLO MAZOVIA zastrzega sobie, iż proces uzyskania potwierdzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim może trwać do 60 minut od momentu dokonania przez Kupującego wyboru formy dostawy biletu oraz zatwierdzenia opcji Kupuję i Płacę („Zapłać”).
- Płatności za Bilety obsługiwane są przez Partnera Płatności.
- W sytuacji braku uzyskania przez HELLO MAZOVIA potwierdzenia dostępności środków niezbędnych do zapłaty Ceny Transakcji od Operatora Płatności w czasie określonym w pkt. 2 lub w przypadku uzyskania informacji o braku dostępności środków niezbędnych do dokonania transakcji, HELLO MAZOVIA poinformuje Kupującego, że transakcja nie może być zrealizowana. Transakcja nie dojdzie do skutku również wtedy kiedy HELLO MAZOVIA uzyska informację o braku środków i jednocześnie nie poinformuje o tym fakcie Kupującego.
- Kupno Biletu za pośrednictwem HMv wiąże się z zapłatą ceny. Ceny są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT obliczony według obowiązujących przepisów.
§6
ZASADY KORZYSTANIA Z ATRAKCJI TURYSTYCZNEJ
- Użytkownik zobowiązany jest do postępowania zgodnie z regulaminem / zasadami ustawionymi przez Partnera w ramach Atrakcji Turystycznej.
- Partner weryfikuje fakt posiadania Biletu przez Użytkownika m.in. za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. Użytkownik powinien być w stanie wykazać Partnerowi fakt posiadania Biletu. Szczegółowe zasady weryfikacji określa Partner.
§7
ZASADY ZWROTU
- Na podstawie art. 38 pkt. 12) Ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- Partner może indywidualnie ustalić odmienne zasady zwrotu lub wymiany Biletów.
§8
ZASADY REKLAMACJI
- Użytkownik ma prawo do zgłoszenia reklamacji usług świadczonych przez Usługodawcę w każdym czasie.
- Użytkownik może zgłosić Usługodawcy reklamację świadczonych przez niego usług w szczególności na piśmie lub poprzez wiadomość e-mail na adres: biuro@coigdzie.pl.
- W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji, Użytkownik może podać następujące informacje:
- dane Użytkownika, zgodne z danymi podanymi przy dokonywaniu Transakcji,
- datę dokonania Transakcji oraz ewentualnie numer identyfikatora Transakcji, której dotyczy reklamacja,
- opis przedmiotu reklamacji.
- Zgłoszone reklamacje zostaną rozpatrzone nie później niż w ciągu 14 dni liczonych od momentu otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
§9
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Coigdzie.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-511), ul. Nowogrodzka 31, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000335060, NIP: 1182006143, o kapitale zakładowym 60.000 zł wpłaconym w całości. Telefon kontaktowy: +48 66 44 72 082, adres e-mail: biuro@coigdzie.pl.
- Dane osobowe przetwarzane są również przez Partnerów, posiadających status administratora w zakresie danych osobowych potrzebnych do zakupu Biletu. Dane osobowe podane Partnerowi są niezbędne do wykonania zawieranej z nim umowy i są przez Partnera powierzone do przetwarzania Hello Poland na podstawie odrębnej umowy powierzenia danych do przetwarzania. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez poszczególnych Partnerów dostępne są bezpośrednio u Partnera. Dane kontaktowe Partnera zamieszczone są w opisie Atrakcji Turystycznej.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji Umowy o Świadczenie Usług, a po jej zakończeniu przez okres oraz w zakresie wymaganym obowiązującym prawem w związku z realizacją obowiązków prawnych.
- W odniesieniu do danych osobowych dotyczących Użytkownika i ich przetwarzania, każdy Użytkownik ma prawo do: żądania uzyskania dostępu, żądania sprostowania, żądania usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania przenoszenia, wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych dostępnych jest w Polityce Prywatności.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług. Niepodanie ich uniemożliwi zawarcie Umowy o Świadczenie Usług.
§10
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Usługodawca jako zarządca HMv dołoży wszelkich starań, aby HMv oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione i niezależne od Usługodawcy zakłócenia w funkcjonowaniu HMv wywołane siłą wyższą, awarią sprzętu lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników, nawet jeśli spowodowały one utratę danych na Kontach Użytkowników.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego całkowitego lub częściowego wyłączenia HMv w celu jego ulepszenia, dodawania usług lub przeprowadzania konserwacji, po uprzednim poinformowaniu o tym Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną jego działaniami w HMv, w szczególności za podanie niezgodnych z prawem lub nierzetelnych, nieprawdziwych danych, ujawnienie tajemnicy służbowej lub innej informacji poufnej, naruszenie dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.
- Użytkownik odpowiada za wszelkie szkody spowodowane korzystaniem przez Użytkownika z niezabezpieczonego i pozbawionego ochrony antywirusowej komputera podłączonego do sieci Internet.
- Usługodawca nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i Partnerami. Partnerzy są wyłącznie odpowiedzialni za wykonanie umów, które zawarli za pośrednictwem HMv.
§11
ZMIANA REGULAMINU
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.12.2018 i jest dostępny w ramach HMv.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog zamknięty):
- zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie o Świadczenie Usług zawieranej pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem;
- konieczność dostosowania działalności Usługodawcy do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z:
- decyzji właściwego w zakresie działalności Usługodawcy organu administracji publicznej wpływającej na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie o Świadczenie Usług, zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą; lub
- orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Usługodawcy wpływającego na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie o Świadczenie Usług, zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą;
- zmiana sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji Wymagań Technicznych);
- zmiana zakresu lub zasad świadczenia przez Usługodawcę usług, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usługobjętych Regulaminem i oferowanych Konsumentowi;
- połączenie, podział albo przekształcenie Usługodawcy lub zmiana innych danych Usługodawcy.
- W przypadku zmiany treści Regulaminu na zasadach określonych powyżej, Użytkownicy mają prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Usługodawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie Portalu oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Użytkownika adres e-mail.
§12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Prawem właściwym dla zawarcia Umowy Świadczenia Usług jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Ewentualne spory pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, niebędącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Usługodawcą a konsumentem, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
- Konsument ma prawo skorzystać z platformy internetowego rozwiązywania sporów (ODR) zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006.2004 i dyrektywy 2009/22/WE.
- Poniżej wskazujemy link do platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL oraz nasz adres email: biuro@coigdzie.pl.
- Treść Regulaminu jest dostępna dla Użytkowników bezpłatnie pod następującym adresem URL https://hello-mazovia.pl/about/terms-of-use skąd Użytkownicy mogą w każdym czasie przeglądać, a także sporządzić jego wydruk.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PLATFORMY
Minimalne wymagania sprzętowe:
- procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
- Pamięć operacyjna: 512MB
- Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024×768 16bit
- Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
- Mysz lub inny manipulator + klawiatura
- Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
Minimalne wymagania oprogramowania:
- System Operacyjny: Microsoft Windows 7 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 10.12 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne Android oraz iPhone
- Przeglądarka internetowa: Firefox 60 i wyżej, Chrome 64 i wyżej, Safari 12 i wyżej
- Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript